روستای کیگا بهشتی در دل کوهستان
نوشته شده توسط : gheirati

در منطقه امام زاده داوود، روستایی قرار دارد به نام کیگا مسیر جاده اش در موازات رودخانه سولقان است. روستای کیگا در منطقه شمال غرب تهران قرار دارد. مسیر طولانی تا روستا راه است و در بین مسیر روستای های متعدد دیگر هم وجود دارد که می توانید به آنها سر بزنید. تو مسیر روستا تپه سلام قرار دارد که می توانید از روی آن امامزاده داود را ببینید.

تاریخچه و جغرافیا روستای کیگا

در این روستا رسم عجیبی به خاطر آب و هوا وجود دارد. مردم و اهال روستا در زمستان به امامزاده داوود می روند. اکثر اهالی این روستا بومی هستند و از بعد تولد در این روستا اقامت دارند. به دلیل رشد بار علمی جامعه و کمبود امکانات در این روستا، فرزندان جدید به شهر می آیند تا در مقطع متوسطه ادامه تحصیل بدهند. این روستای دور افتاده دسترسی به آب لوله کشی ندارد و کمبود ویتامین در روستا وجود دارد و دچار بیماری گواتر می شوند. برخی از روستا های اطراف کیگا شامل:

در این روستا ها به دلیل نزدیکی به شهر رسیدگی بیشتری نسبت به روستای کیگا شده است.

درباره روستای تهران

برای رزرو هتل در تهران به سایت hihotel مراجعه کنید.

جاذبه های کیگا

در مسیر تهران تا کیگا جاذبه های بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید که شامل:

  • غار بیوک اقا
  • دره چناران
  • آبشار رندان
  • پارک جنگلی کوهسار
  • امام زاده داوود

امازاده داوود روستای تهران

شغل مردم روستای کیگا

اکثر مردم روستا اکثرا کشاورز یا باغبان هستند و محصولات کشاورزی تولید می کنند، اکثر باغبانان محصولات خود را با پای پیاده به شهر می برند تا بفروشند. در قدیم تنها محصولی که ساکنان روستا می فروختند درختان بید بلند و تنومند بود. هر خروار درخت را 700 می فروختند. اهالی تهران از درختان برای گرم کردن کرسی استفاده می کردند. با به روز شدن سیستم گرمایشی، فروش درخت به صفر رسید و از قطع کردن آن ها هم جلوگیری شد.

آیا می شود در روستای کیگا اقامت کرد؟

در خود روستا محیط اقامتی یا هتلی وجود ندارد، اما در کنار امام زاده داوود خانه مبله اجاره ای یا مهمانخانه وجود دارد یا اینکه رزرو هتل در تهران انجام دهید و به آنجا بروید. برخی هتل های تهران که فاصله کمی تا روستا میگا دارند را معرفی می کنیم.

هتل پارسیان آزادی روستای کیگا

پارسیان آزادی روستای کیگا

موارد گفته شده جز بهترین هتل های شمال تهران است. اگر می خواهید برای رزرو هتل تهران، یکی از این موارد گفته شده را رزرو کنید، به سایت hihotel مراجعه کنید.

سخن آخر

روستای سنگی کیگا جز قدیمی ترین روستای های استان تهران است که افرادی که عاشق طبیعت هستند، در روز های تعطیل به این روستا سفر می کنند. دیگر دلیلی که مردم به این سمت می روند این است که در زمان قاجار و پهلوی، ساکنین تهران رسم داشتند، حتما از امامزاده داوود زیارت کنند، شما هم اگر اهل زیارت و تفریح در طبیعت هستید، پیشنهاد می کنیم به این روستا بروید.





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: